Kik az új tanácsadók a Jobbikban?
Melyik cég tervezte ezt a gagyi marketing stratégiát? Mit kotyvasztanak a
mozgalom „politikai-boszorkánykonyhájában” mostanság? És egyáltalán: mi akar
lenni ez a legújabb ócska óriásplakát? Mert hogy radikális változás történt,
hogy valami elcseszett, amatőr módon megkomponált
szappanopera-szerű-imázst alakítottak
ki, az már bizton állítható. Mondhatjuk: radikálisan megváltozott a Jobbik
arculata, ami már csöppet sem mutat radikális képet.
Sajna, de nem hívnak már ők,
lobogó Árpádsávos zászlók alatt, a magyar föld megvédése okán a harca; Trianon
felülvizsgálata is tabu lett már; de még csak a szavazatszerzésben oly sikeres cigánybűnözés
visszaszorításáról sem olvashatunk semmit a Jobbik legújabb óriásplakátján.
Bizonyára sokan tették fel az
idei év első hetében ezeket a kérdéseket, vagy kiáltottak fel imigyen: „Micsoda
mesterkélt, ócska munka ez kérem!” Nemcsak elemzők, hanem szimpatizánsok és
maguk a Jobbikos szavazók is.
Már az októberi „Benettonos” film- és
reklámkampány is sok kérdőjelet vetett fel a nemzeti radikális tábor
berkeiben. Sokan kiakadtak annak liberális hangulatán, sótlan tartalmán. Hogy a
balos trollok szétröhögték magukat – az egy dolog. De valójában a radikális
oldalon is kiborult a bili. (Mi is elemeztük
akkoriban ezt a kampányt, illetve az irányváltást.)
De az, amit a Jobbik most produkált
– minden eddiginél nagyobb döbbenetet váltott ki. Mert íme, itt van az új,
januári óriásplakát!
Dúra Dóra ugyan megmagyarázta,
hogy most „a felsőbb korosztály és a családosok vannak célkeresztben”, illetve,
hogy az ifjúság mellett „a családokat is kiemelt csoportnak tekintik”. Sőt,
sokan jelezték a pártnak, hogy ők bizony sértve érezték magukat novemberben,
amikor a Jobbik csak a fiatalokra fókuszált, így most megpróbálják a fő mondanivalójukat
(mi is az?) eljuttatni az összes korosztályhoz. De akkor is! Ez a plakát úgy
ócska, ahogy van:
Vona Gábor néhány nappal, az ezer
plakát kihelyezése előtt már kiposztolta
a Facebook-oldalára a képet. Bár ne tette volna! A kép alatti megjegyzések
ugyanis igencsak kétes szimpátiát mutatnak. A hozzászólások majd fele negatív,
vagy éppen alázó. És nem az ellentáborból érkezik a lesújtó vélemény, hanem
maguk a jobbikosok szapulják az óriásplakátot.
A legtöbben túlzottan „beállított
képnek” tartják. Nem természetes, ahogy mosolyognak, hanem meglehetősen művi. A
legviccesebb hozzászóló megjegyzi azt is, hogy a kép jobboldalán bort töltő
családapa nagyon hasonlít Rogán Antalra. Mások pedig észrevételezik és röhögnek
azon az amatőr hibán, hogy a „Rogán-imitátor” úgy próbál bort tölteni az
asszonynak, hogy a palack fel sincs bontva. (Ami megint csak az eltervezett, de
elfuserált beállításra példa.) De hosszú vitát folytatnak jobbikos szavazók
azon is, hogy vajon az asztalon lévő sült csirke netalán pulyka -e. Mert nem
mindegy!
Az egyik legtalálóbb hozzászóló
szerint az egész olyan, „mintha egy béna szappanopera reklámját látnám. Mint
valami után gyártott "Barátok közt" vagy nem is tudom. a Szomszédok
című klasszikus magyar szappanopera elevenednék meg a képen.” És valljuk meg,
ebben tényleg van valami. Lehet, hogy a Jobbik, az akkori sorozat stábjából
alkalmazott néhány szakembert?
Sokan kritizálják, mások dicsérik
a keresztet a falon. Tisztességes, három generációs, három gyermekes keresztény
család ez. A Jobbik által megcélzott választói közönség. Ami azért okoz sokak
fejében zavart, mert mostanában inkább az iszlám felé hajlott a Jobbik. Maga
Vona jelentette ki, hogy globalizmus negatív hatásaival szemben az iszlám az
egyetlen megoldás. Ami önmagában nagy megdöbbenést okozott, illetve
összeesküvés-elméletek gyártására adott okot a jobboldali körökben. (Lásd.
iráni pénzek a Jobbikban!) És aminek groteszk voltával már mi is foglalkoztunk.
Mindenesetre nagy talány, hogy
egy párt, melynek logójában a kettős kereszt áll és az óriás plakátján is
megjelenik a kereszt, mi a fenét akar az illegális bevándorlással sújtott
Európában az idióta iszlámimádatával kezdeni? Talán kicsit oda kellene figyelni
a Tutiblog kedvenc közszereplőjére, Ferenc pápára, hogy mit is mond
a kapitalizmusról és a fogyasztói társadalomról – és akkor nem kellene kelet
felé tekintgetni!
Mindenesetre mi azzal a tényszerű
és objektív megállapítással értünk egyet, amely így szól: „Az a bajom, hogy én
nem ezt látom, amikor a Jobbikra gondolok”. De abban is nagy igazság rejlik,
miszerint: „Ez a plakát (is) azt mutatja:a Jobbiknak már semmi köze a
radikalizmushoz :(…”